fbpx
Business team is looking forward to success in the office

A piacvezetők digitális iránytűvel teszik eredményesebbé a marketingjüket

Elképesztő tudású szoftverek segítik ma már a cégeket abban, hogy hatékonyabbá tegyék marketingjüket. Az egyik ilyen többek között abban is segít, hogy lássuk, hol tartunk a kitűzött marketing céljaink megvalósításában.

Ayrton Senna még a 90-es évek elején mondta: „Hogy mi az én célom? Legyek jobb, mint tavaly, aztán meglátjuk, hogy ennek mi lesz a jutalma.”

Digitális marketing kontra analóg marketing

Ahhoz, hogy egy ilyen célt teljesíteni tudjunk, pontosan látnunk kell az előző évi eredményeinket. Az okos- vagy másnéven digitális marketinget használó cégek ma már képesek egyetlen gombnyomással lehívni tavalyi eredményeiket. Mindezt a másodperc törtrésze alatt. Majd az adatokat összehasonlítani a jelenlegi állapotokkal.

Ez az elképesztő gyorsaság a szakértők szerint azt jelenti, hogy 1-2 éven belül az analóg marketinget folytató cégek egyre jobban visszaszorulnak majd piacuk ranglétráján, míg 5 éven belül végleg ki is halhatnak. 

Soha nem volt ennyire könnyű a marketing tervezése

A lenti ábrán jól látszik, hol tart jelenleg a vizsgált cég marketingje. A lehívott számokat pedig össze tudjuk hasonlítani a tavalyi év adott időszakának adataival. Így jól látható lesz, hogy szükség van-e erősítésre, ha felül akarjuk múlni a tavalyi év eredményeit, illetve, hogy mely hónap marketing eszközei voltak annyira erősek, hogy azokat kis módosításokkal érdemes lehet idén is bevetni.

A piros nyíl azt mutatja, ha romlott az eredmény, a zöld a javulásra hívja fel a figyelmünket. Mindezek mellett természetesen számokon is látjuk, mekkora az eltérés a két év eredményei között.

Napi bontások is elérhetők

A két kártyasort is érdemes figyelemmel követni. Ha ugyanis kiválasztunk egy időszakot a dátumválasztóban, akkor havi, heti, de akár napi pontossággal is láthatjuk marketingeszközeink eredményét. A felső sor az idei eredményeket mutatja, az alsó pedig a tavalyit.

Mi történik, ha nem látjuk az eredményeinket?

Képzeljük el, hogy van egy elképesztő eredményeket produkáló hirdetésünk 2019-ből, de soha többé nem használjuk, mert nem látjuk annak pontos eredményeit.

Ugyanez igaz arra, ha mondjuk már harmadik éve kiugró eredményeket produkálunk a harmadik negyedévben, miközben a második negyedévünk folyamatosan rossz eredményeket hoz. Ilyenkor talán érdemes lenne a marketing költségeket a harmadik negyedévre megemelni, míg a másodikban visszább fogni. Ezt persze csak akkor tudjuk megtenni, ha fillérre és vevőre pontosan látjuk az eredményeinket.

A Smart24 marketing eredményességet támogató szoftver ezen funkciója óriási segítségére lesz a marketinges kollégáknak az éves, valamint a negyedéves tervek elkészítésében. Azonban ez messze nem minden. Ez mindössze a Smart24 szoftver tudásának mindössze 1%-a volt. Hamarosan folytatjuk!

 

HA TETSZIK, OSZD MEG

Legutóbbi bejegyzések

Címkék